پیری و چروک پیشانی را با این روش عالی و خانگی از بین ببرید

   قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش

    تکرار برخی حالا صورت مانند اخم

    سیگار

    رژیم غذایی ناسالم

    کم آبی بدن

    استرس و افسردگی

    کمبود خواب

    ژنتیک

درمان‌های تخصصی از بین بردن چروک پیشانی

۱. بوتاکس و مواد پرکننده

امروزه بوتاکس و پرکننده‌های تزریقی از گزینه‌های بسیار محبوب از بین بردن خطوط ریز و چروک‌های عمیق به شمار می‌آیند که می‌بایست حتماً توسط یک پزشک متخصص و دارای مجوز انجام شود. در نظر داشته باشید که این راه حل موقت بوده و مانند تمام مواد شیمایی دیگر با عوارض جانبی همراه است.

۲. بازسازی با لیزر

لیزردرمانی مدت‌هاست که برای کاهش مشکلات و چین و چروک‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پرتوهای نور لایه‌های آسیب‌دیده فوقانی را برداشته و درست همانند یک لایه‌بردار، پوست زیرین که عاری از خط اخم و چروک بوده را نمایان می‌سازد. این روش نسبت به بوتاکس و مواد پرکننده ماندگاری بیشتری دارد؛ به شرط آنکه روال مراقبت از پوست همواره دنبال شده و قرارگیری در معرض نور خورشید تا حد امکان به حداقل برسد.

 

۱. روغن نارگیل

    مواد مورد نیاز: روغن نارگیل طبیعی

    دستورالعمل: چند قطره روغن نارگیل را روی پیشانی و صورت خود برای چند دقیقه ماساژ دهید؛ تا زمانی که روغن به طور کامل جذب پوست شود.

    دفعات تکرار: هر شب قبل از خواب

    علت اثربخشی: روغن نارگیل پوست را مرطوب کرده و ضمن مبارزه با رادیکال‌ها آزاد که خود از دلایل پیری پوست هستند، رفته رفته خطوط پیشانی را از بین برده و پوست را جوان و شاداب می‌کند.

 

۲. روغن کرچک

    مواد مورد نیاز: روغن کرچک

    دستورالعمل: یک یا دو قطره روغن کرچک را با حرکات ضربه‌ای ملایم روی پیشانی خود بمالید. بگذارید یک شب کامل بماند.

    دفعات تکرار: هر شب قبل از خواب یا در طول روز

    علت اثربخشی: اسید ریکینولیک موجود در روغن کرچک یک ماده عالی برای بازسازی پوست است؛ همچنین خواص آنتی‌اکسیدان این روغن پوست پیشانی را صاف و عاری از هرگونه خط اخم می‌کنند.

 

۳. مرکبات

    مواد مورد نیاز: یک لیموی تازه و مقداری پنبه

    دستورالعمل: پنبه را به آبلیمو آغشته کرده و آن را بر روی پیشانی خود بمالید. اگر پوست حساسی دارید، آب لیمو را به نسبت برابر با آب مخلوط کنید. پس از چند دقیقه که آبلیمو روی پوست خشک شد، با آب بشویید.

    دفعات تکرار: روزی یک مرتبه

    علت اثربخشی: مرکبات مانند پرتقال و لیمو سرشار از ویتامین C و E هستند که برای حفظ سلامتی و تازگی پوست ضروری است. فلاونوئیدهای موجود در مرکبات مویرگ‌ها را تقویت نموده و با حفظ کلاژن و الاستین پوست، ظاهری جوان و شاداب به آن می‌بخشند.

 

۴. ماساژ

    مواد مورد نیاز: چند قطره روغن زیتون

    دستورالعمل: نواحی اطراف چین و چروک را به مدت ۱۰ دقیقه به آرامی با روغن زیتون گرم ماساژ دهید. برای اثربخشی بهتر می‌توانید چند قطره روغن نارگیل نیز اضافه کنید. توجه داشته باشید که حرکات دست بسیار ملایم و از پایین به سمت بالا و خارج از مرکز صورت باشد. این فرایند ضمن تحریک تولید کلاژن، پوست را نرم و یکدست می‌کند.

    دفعات تکرار: روزی ۱ یا ۲ مرتبه

    علت اثربخشی: روغن زیتون در کنار روغن نارگیل یک مرطوب کننده تمام عیار است که پوست را آب‌رسانی می­کند. ماساژ جوانی آرام نیز گردش خون را به سمت بافت‌های صورت کشانده و عضلات این ناحیه را تسکین می‌بخشد؛ همچنین سلول‌های مرده را از بین برده و تناژ پوست را تقویت می‌کند.

 

۵. روغن تخم کتان

    مواد مورد نیاز: چند قطره روغن تخم کتان

    دستورالعمل: یک قاشق غذاخوری از این روغن را دو تا چهار بار در روز مصرف کنید.

    دفعات تکرار: این کار را تا دو هفته ادامه دهید.

    علت اثربخشی: روغن تخم کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و مجموعه‌ای از آنتی‌اکسیدان‌ها است که پوست را چرب کرده و با بیرون کشیدن لایه‌های درونی، خطور چین و چروک را محو می‌کند.

 

۶. ژل آلوئه‌ورا و سفیده تخم مرغ

    مواد مورد نیاز: 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا تازه و ۱ عدد سفیده تخم مرغ

    دستورالعمل: سفیده تخم مرغ و ژل آلوئه‌ورا را با هم مخلوط کرده و خمیر حاصله را روی پیشانی و در صورت تمایل روی تمام نواحی صورت بمالید. ۱۰ الی ۱۵ صبر کنید و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

    دفعات تکرار: ۲ تا ۳ بار در هفته

    علت اثربخشی: آلوئه‌ورا و سفیده تخم مرغ هر دو از منابع غنی ویتامین E هستند که به عنوان ویتامین جوانی شناخته می‌شوند. آلوئه‌ورا پوست را تغذیه کرده و نرم نگه می‌دارد و اسید مالیک موجود در آن خطوط ریز را برطرف می‌کند؛ آلبومین موجود در سفیده تخم مرغ نیز پوست را سفت و محکم خواهد کرد.

 

۷. روغن جوجوبا

    مواد مورد نیاز: چند قطره روغن جوجوبا

    دستورالعمل: روغن را به مدت ۱ الی ۲ دقیقه با نوک انگشتان خود روی پوست پیشانی ماساژ دهید. پس از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

    دفعات تکرار: روزی یک مرتبه، در صورت امکان شب قبل از خواب

    علت اثربخشی: روغن جوجوبا از ویتامین E بالایی برخوردار است که خود راهی برای خلاص شدن از شر چین و چروک پیشانی است؛ همچنین استرهای موجود در این روغن روند پیری پوست را کند می‌کند.

 

۸. وازلین

    مواد مورد نیاز: مقداری وازلین

    دستورالعمل: پیشانی خود را مقداری مرطوب کرده و اندکی وازلین روی آن بمالید و ماساژ دهید.

    دفعات تکرار: هر شب قبل از خواب

    علت اثربخشی: وازلین رطوبت پوست را حفظ کرده و از ظهور خطوط ریز جلوگیری می‌کند.

    هشدار: اگر پوست مستعد آکنه دارید، از این مورد بگذرید؛ وازلین آکنه‌های پوستی را تشدید می‌کند.

 

۹. عسل مانوکا

    مواد مورد نیاز: ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری عسل، یک لیف حمام و مقداری آب داغ

    دستورالعمل: لیف را در آب داغ بخیسانید و پس از گرفتن آب اضافه، به مدت ۱ یا ۲ دقیقه روی پوست قرار دهید تا منافذ پوست باز شود. سپس آن را برداشته و مقداری عسل مانوکا بمالید. ۲۰ دقیقه صبر کنید و ابتدا با آب ولرم، سپس با آب سرد پوست خود را شستشو دهید.

    دفعات تکرار: روزی یک مرتبه

    علت اثربخشی: آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل مانوکا، یعنی بنزوئیک اسید و متی­گلیوکسال برای از بین بردن چین و چروک‌های پیشانی یک راهکار بسیار مفید و مؤثر است. این ماده پوست را ترمیم کرده و آن را جوان نگه می‌دارد.

 

۱۰. روغن بادام

    مواد مورد نیاز: مقداری روغن بادام شیرین

    دستورالعمل: چند قطره روغن بادام را روی پیشانی بمالید. چند دقیقه ماساژ دهید و بگذارید روی پوست بماند.

    دفعات تکرار: هر شب قبل از خواب

    علت اثربخشی: روغن بادام شیرینضمن صاف کردن و جوان­سازی پوست، آن را همواره مرطوب و هیدراته نگه می­دارد.

 

راهکارهای پیشگیری از ظهور چروک پیشانی

۱. ضد آفتاب بزنید

همه‌ی ما می‌دانیم که استفاده از کرم ضد آفتاب برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست ضروری خواهد بود. از دیگر فواید این کرم، خاصیت ضد پیری آن است. استفاده از ضد آفتاب را در دستور کار روزانه خود (خصوصاً فصل تابستان) قرار دهید.

۲. مقدار قند مصرفی را محدود کنید

قند موجود در بدن فرآیندی به نام گلیکاسیون را متوقف می‌کند که نتیجه‌ی آن در کنار تجزیه‌ی کلاژن‌ها برای پوست انسان مضر است. محدود کردن مصرف قند و غذاهای سرشار از روغن محافظ جوانی و تازگی پوست خواهد بود.

۳. سیگار نکشید

سیگار به هزار طریق ممکن و غیرممکن سلامتی فرد را به خطر می‌اندازد؛ یکی از اثرات منفی سیگار پیری زودرس است. حتی استعمال دود دست دوم خطر ابتلا سرطان و بسیاری از بیماری‌ها را افزایش داده و آثار پیری را در چهره‌ی فرد نمودار می‌کند.

 

۵. بتاکاروتن بدن را تقویت کنید

بتاکاروتن‌ها از آسیب اشعه ماوراء بنفش خورشید به پوست و چشم انسان جلوگیری می‌کنند و اغلب عضو جدائی‌ناپذیر کرم‌های ضد چروک موجود در بازار هستند. شما می‌توانید با مصرف مکمل بتاکاروتن اثرات آن را به وضوح روی پوست خود مشاهده کنید. مصرف روزانه حداقل ۳۰ میلی‌گرم بتاکاروتن خوراکی از پیری پوست ناشی از اشعه ماوراء بنفش به خوبی پیشگیری می‌کند.

۶. مدل خواب خود را تغییر دهید

برخی از خطوط چروک صورت ناشی از وضعیت خواب فرد است؛ فشاری که هر شب بر روی پوست اعمال شده و رفته رفته خطوط چروک را یکی پس از دیگری منجر می­ شود. تا حد امکان به پشت (روی کمر) بخوابید تا پوست صورت با بالش و تشک در تماس نباشد.

۷. صورت خود را مرتب بشویید

شستشوی صورت نهایتاً ۳ تا ۵ دقیقه طول می‌کشد؛ اما اثر آن تا آخر عمر با فرد خواهد ماند. مواد آرایشی در طول شب به منافذ پوست رسوخ کرده و تا ۹۰ درصد آن جذب می‌شود. از آنجا که اکثر مواد آرایشی حاوی مواد شیمیایی مضر هستند، استرس اکسیداتیو پوست اتفاق می‌افتد. لازم نیست پوست خود را با شدت و محکم بسابید، کافی است از یک دستمال مرطوب برای پاک کردن مواد آرایشی روی پوست استفاده نموده و سپس با آب سرد آب بکشید؛ البته آب سرد در کنار فواید، عوارضی نیز برای پوست دارد.

۸. از نور ماوراء بنفش دوری کنید

نور ماوراء بنفش علت اصلی اکثر خطوط چین و چروک روی صورت، گردن، بازوها و دست‌ها است. هرچند نمی‌توان به طور کامل از این نور اجتناب کرد؛ اما می‌توان تا حدی اثرات منفی آن را کم کرد. ضد آفتاب مصرف کنید، کلاه بپوشید، شلوار و پیراهن آستین بلند به تن کنید. البته این اشعه از هر مانعی عبور می‌کند؛ اما دیگر چروکی در کار نخواهد بود.

۹. مصرف آنتی‌اکسیدان را افزایش دهید

پوست انسان از تمام اندام‌های بدن بیشتر در معرض خطر استرس اکسیداتیو بوده و آنتی‌اکسیدان کلید مبارزه با این مسئله است. مصرف آنتی‌اکسیدان خوراکی را افزایش دهید و سعی کنید کرم‌هایی که خریداری می‌کنید، حاوی آنتی‌اکسیدان باشند. یک رژیم غذایی سرشار از زغال اخته، لوبیا قرمز، انگور، کلم کالی و اسفناج از داخل سلامت پوست را حفظ کرده و حتی علائم پیری زودرس را کاهش می‌دهد.

۱۰. ورزش‌های صورت را دنبال کنید

کارشناسان معتقدند که ۵۷ ماهیچه در صورت و گردن انسان وجود دارد که حفظ تناسب و عملکرد آن دقیقاً به اندازه تمام عضلات دیگر بدن حائز اهمیت است. بنا بر نتایج یک مطالعه جدید، ۳۰ دقیقه­ ورزش صورت که حداقل هر یک روز در میان اجرا شود، پس از ۲۰ هفته ظاهر پوست خانم‌های میان‌سال را تا حد زیادی تقویت می‌کند. این تمرینات ساده نه فقط نواحی پیشانی، بلکه تمام عضلات صورت از جمله پلک، گونه و چانه را تقویت خواهند کرد.

 

۱۱. استرس را مدیریت کنید

استرس مزمن از عوامل بسیار مؤثر در پیری زودرس پوست به شمار می‌رود. هر روز مقداری از وقت خود را به استراحت و خنثی‌سازی فشارها اختصاص دهید و مدتی بعد تأثیر آن را به وضوح در شادابی پوست خود مشاهده کنید.

کلام آخر

خطوط چروک روی پیشانی که به آن خطوط اخم نیز گفته می‌شود، دیگر محدود به بالا رفتن سن و پیری نیست. استرس و خستگی روزانه حتی در سنین جوانی این خطوط را ایجاد کرده و این فراتر از کنترل ماست. همه‌ی ما با ظهور اولین خطوط کمرنگ روی پیشانی فوراً به دنبال راهی برای کنترل پیشرفت خطوط چروک و یا حتی از بین بردن آن‌ها خواهیم بود.

منبع

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
عکس آقای خامنه ای

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

اتوبار به روزترین وبلاگ جامع سئو انبار ستايش دل نوشته سئو نمايندگي انحصاري تاچ بيوتي و هاني هير خبرگذاري مونو فروشگاه اینترنتی بازار کیش خرید زعفران از کشاورز به صورت عمده در زعفرانیک دنـيـــاي جـــوانـي